Istorie pe două roți: de la benzină la electric
Între 14 martie și 3 aprilie, te invităm la o nouă expoziție inedită!
De data aceasta 17 modele de motociclete de la 1920 până în prezent, te așteaptă la nivelul 1 să le descoperi povestea.
Mai mult, alături de prietenul nostru Mașinistul, pregătim tururi ghidate în fiecare weekend, între 15:00 și 20:00, pentru toți cei care vor să afle și mai multe despre fiecare model.
▪ ▪ ▪ Participarea la tururile ghidate se face pe bază de înscriere printr-un mesaj privat pe pagina de Facebook și pagina de Instagram @Masinistul. ▪ ▪ ▪
Motocicleta este privită astăzi ca un accesoriu sau ca un mijloc de transport alternativ pentru cei mai excentrici, însă lucrurile au stat altfel de-a lungul istoriei. Apariția primelor motociclete acum mai bine de un secol a vizat în primul rând oferirea unor vehicule accesibile, pe care să și le poată permite și cei care nu aveau disponibilitățile financiare necesare pentru achiziționarea unui automobil.
Istoria motociclismului în România este cu atât mai interesantă, cu cât țara noastră se afla printre principalele piețe Europene în perioada interbelică, fiind importate un număr mare de motociclete. Ulterior, în perioada comunistă, izolarea impusă de regim a făcut ca singurele modele disponibile să fie cele din blocul estic, care în anii `70-`80 ajunseseră să ofere performanțe mult mai slabe decât cele japoneze, britanice, americane, italiene sau vest-germane.
Expoziția cuprinde motociclete produse în ultimul secol, de la splendidul Ultima Type B produs la Lyon în 1920, trecând prin impresionantele modele germane Zundapp, NSU și IFA, ca mai apoi să se concentreze pe modelele japoneze care au cucerit treptat piața după anii `70 și să ajungă la modelele actuale de la producători tradiționali precum Honda sau BMW, dar și la revoluționara motocicletă electrică Energica.
Ultima Lyon Type B | 1920 |
Zundapp EM249 | 1926 |
Zundapp K500 | 1937 |
NSU 251 OSL | 1943 |
IFA BK 350 | 1955 |
Čezeta Type 506 | 1959 |
Honda CB360 | 1974 |
Honda CX500 | 1983 |
Kawasaki GPZ 500 S | 1998 |
Kawasaki W650 | 2001 |
Simson SR2E | 1960 |
Carpati Super | 1962 |
Mobra 50 Super | 1982 |
Jawa 350-638 „Miliția” | 1985 |
Honda Rebel 500 | 2022 |
BMW R18 Transcontinental | 2022 |
Energica EVA Ribelle Tricolore | 2022 |
Vizitează expoziția și admiră motoretele autohtone Carpați și Mobra, care au modelele cu care mulți români și-au început cariera de motocicliști sau încalecă motoreta Mobra pentru a trăi senzațiile unei generații din nou.
Fotografiile sunt permise și chiar recomandate. Te așteptăm!